FAQs Urenregistratie - Uren Invoeren

De zorg legitimatie van mijn klant is verlopen in ONS, maar er is vanuit de gemeente wel toezegging op verlenging. De coaching gaat hierdoor wekelijks door, maar ik kan mijn uren niet registreren. Wat nu?

De duur van de zorglegitimatie is belangrijk, omdat je als coach ruim van tevoren een eventuele verlenging moet aanvragen. Noteer daarom 10 weken voordat de indicatie afloopt in je agenda dat je hiermee aan de slag moet. Hoe je deze aanvraagt, lees je in deze werkinstructie. Er mag alleen zorg worden verleend met een geldige zorglegitimatie, dus het is echt van belang om op tijd een verlenging aan te vragen. 

Klant bijna 18 jaar?
Wat je als coach heel goed in de gaten moet houden zijn de klanten die 18 jaar worden. Als zij de hulp van De Zorgcoach na hun 18e willen continueren, dan moeten zij vier maanden, voordat ze 18 worden, bij de gemeente een aanvraag doen voor WMO of voor verlengde Jeugdzorg indien dit in een gemeente van toepassing is. Vaak kan dit via de website van de betreffende gemeente, maar bel voor de zekerheid even met het WMO-loket (telefoonnummer te vinden op de website van de gemeente) of overleg met jouw zorgcoördinator.

Informeer de jeugdige ook goed over de eigen bijdrage die bij WMO zal gaan gelden, zodat hij de afweging kan maken of hij de hulp wel of niet voort wil zetten na zijn 18e verjaardag.


Heeft dit artikel geholpen?

FAQ HOME